gilda-skolan-studenter

EN UTBILDNING I VÄRLDSKLASS!

Sök nu till nästa kursstart: 26 augusti, 2024.

DETTA ÄR GILDA SKOLAN

GILDA SKOLAN, FILM
gilda-skolan-broschyr
GILDA SKOLAN, BROSCHYR

GÅ UTBILDNINGEN KOSTNADSFRITT!

ÄR HUD- OCH SPATERAPEUT RÄTT UTBILDNING FÖR DIG?

Gör vårt snabbtest på mindre än 3 minuter och ta reda på om vår utbildning är det rätta valet för dig!

MÖT VÅRA STUDENTER

Mia Lövberg – Ägare, Royal Beauty

”Redan innan jag tog examen hade jag flera jobb att välja på och jag började jobba redan dagen efter examen. Jag sökte några jobb och fick alla”.

mia-lövberg

Josefin Runesson – Verksamhetsansvarig, Advanced Skincare

”Året är intensivt men lärorikt och nivån på utbildningen är hög. Idag driver jag en egen hudklinik med inriktning på avancerad hudvård och laser”.

josefin-runesson

Elin Fagerberg – Bloggare, poddare, författare mm

”Jag valde att utbilda mig här tack vare just det goda ryktet samt medlemskapet i SHR och CIDESCO”.

elin-fagerberg

PERSONLIGT BESÖK OCH RÅDGIVNING

utbildning-i-världsklass
EN UTBILDNING I VÄRLDSKLASS!

Disa Lynard, tidigare student på Gilda Skolan i Malmö, tog hem en guldmedalj i hudvårds-SM 2022. Under yrkes-EM i Polen i september 2023 fick hon också ta emot ”Medallion For Excellence”. En medalj som visar på exceptionell nivå, hög kvalitet och en hög yrkesskicklighet.

Gilda Skolan har tidigare haft stora framgångar i dessa tävlingar. Våra studenter har vunnit inte mindre än sex guldmedaljer i hudvårds-SM. Internationellt är Lovisa Petri den som har lyckats bäst med en silvermedalj i hudvårds-EM år 2016. Hon har även tagit bronsmedalj i VM. Silvermedaljen är den bästa placeringen som en svensk någonsin har presterat i detta mästerskap. Även Emmastina Dannered har lyckats mycket bra internationellt där hon år 2016 blev bronsmedaljör i VM.

Vi är naturligtvis mycket stolta över att ha utbildat flera av världens bästa hudterapeuter och har som mål att fortsätta att utbilda studenter i världsklass!

Gilda Skolan uppfyller kraven för SHR (Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation). En hög utbildningsnivå.

Gilda Skolan uppfyller kraven för CIDESCO (Comité International D´Éstetique Et De Cosmétologie).

EN YRKESUTBILDNING SOM GER JOBB

Arbetsmöjligheterna efter Gilda Skolans utbildning är mycket bra. Statistiken visar att hela 90% av studenterna får jobb redan innan examen eller inom tre månader efter utbildningen.

Många salonger, spa-anläggningar, varuhus och parfymerier i Sverige och utomlands hör av sig till Gilda Skolans utbildningar när de söker kvalificerad personal. Detta gör att vi kontinuerligt förmedlar studenter till dessa anläggningar. Vi har ambitionen att leverera de mest eftertraktade hudterapeuterna på marknaden och vi får ofta respons på att så är fallet.

Fullföljer utbildningen och diplomeras 99%
Får arbete inom tre månader efter utbildningen 90%
Verksamma i branschen som har öppnat egen salong 34%
KOSTNAD OCH FINANSIERING

Vi erbjuder flera alternativ till finansiering av våra utbildningar. Välj mellan att betala kursavgiften i sin helhet innan kursstart eller att t.ex. låna räntefritt och dela upp din betalning i 6, 12 eller 24 månader.

I samtliga städer erbjuder vi dessutom ett kostnadsfritt utbildningsalternativ på 3 terminer.

I denna utbildning blir du både hudterapeut och spaterapeut och alla diplom ingår i kursavgiften. Inga dolda avgifter för CIDESCO examen eller övrigt tillkommer.

MÖT VÅRA STUDENTER

@GILDASKOLAN PÅ INSTAGRAM